Pages

Selasa, 10 Mac 2009

luahan rasa - hati pecah....

salam..
sebenarnya, cerita ni da 2 minggu berlaku.. tp ku pendam kan saje..
bila ianya da berlarutan.. hati ku makin sakit... hingga kan kwn2 ku sume nya perasan dgn perubahan diri...
setelah 5 tahun menjalani hidup sendiri.. terasa diri ni di sayangi.. tp apa kah benar segala galanya... bila ku cuba elak kan diri.. makin dia mengejari.. setelah ku beri hati ni.. terasa di permainkan... atau cuma anasir2 jahat yg cuba meracuni fikiran ku..
cuti 3 hari.. aku luangkan diri utk menguruskan kerja2 rumah.. cuba muhasabahkan diri.. cuba mengenali diri aku yg sebenarnya...
walaupun ayah pelawa gi kl utk bertandang umah besan baru nya(ahad aritu).. aku tolak dgn baik.. alasan yg ku beri.. biarlah along jaga rumah.. emmm...
sabtu.. pagi ke opis.. kemudian ke rumah fizi (kenduri-wedding abg nya).. kakak pelawa aku ke kl.. aku ikut kan je.. aku tau.. dia cuba nk korek isi hati ku..
jam 12 tghari.. kakak,aku & ju, ke kl atas urusan kerja.. kesian yasmin kena tggl.. xpe.. biar ayah dia ngan shinichi yg jaga.. kan selalu pun org lelaki jaga baby.. dlm kereta.. air mata ni kdg2 bergenang.. walaupun ku tahan.. ntah la.. aku byk mendiamkan diri since otw ke kl..
smpi kl.. shopping skit2.. sedih2 gak.. tp shopping xleh lupa.. kan selalu nk dtg kl kan.. hihihi
ptg lak.. lepas abis urusan keje kakak aku tu.. minum sat.. pas maghrib kitorg pun gerak blk mlk..
thx tuan kamal cause percaya pada aku utk drive kereta waja nya...
dlm perjalanan blk... semua nya terlerai... sbb aku da x larat nk tanggung kesesakan fikiran dan perasaan... semuanya ku luahkan pada adik ku - ju... dia mmg terperanjat bila dgr luahan hati ku.. dia cuba nk meneka.. tp takut tersilap.. tp sume akan perasan.. sbb aku x seriang, x semesra.. dan x se'havoc' selalu...
(pesanan shinichi : jgn fikir bukan2.. tp biasa la kita ni pompuan.. cemburu tetap ada..)
shinichi tau.. aku marah kat dia.. dia pujuk balik.. tp aku ni lak.. amik masa nk pulihkan kembali semangat diri yg dah "berkecai".. aku selalu pesan pada diri.. jgn beri hatiku ini 100% pd org.. ni aku bg ni pun 75% jek... da ilang semangat diri... mcm mana ni...
isnin ptg.. lepas shinichi blk dari perarakan maulidur rasul.. aku msj lan & ju.. ajak gi men bowling.. nk lepas kan tension... jam 3 aku amik shinichi kat umah.. terus ke umah lan.. siap2 sumenya.. terus gi mp.. aku dapat rasa kan diri aku dah pulih skit.. tp selera mkn still lagi teruk.. asik mkn.. pastu muntah blk..
pas men bowling.. jenjln tgk brg.. pastu gi mkn.. kakak tgk aku da ada selera skit la.. aku thn diri agar lps mkn.. x muntah blk.. aku pun xtau knp perut aku 2-3 arini jadi gitu..
pagi tadi aku bangun.. aku cuba ceria kan diri..lawan kekusutan fikiran.. alhamdulillah.. da ok skit.. td kuar ngan ju.. gi sarapan.. pastu gi amik lan.. & terus ke jasin.. shinichi nk belanja.. tp aku da kenyang la.. rugi jek.. huhuhu

~ wahai hati ~ insan yang bernama Masni.. sabar lah.. moga ada keberkatan dengan kesabaran mu itu... amin

Tiada ulasan: