Selasa, 26 Julai 2011

.. bukan salah aku pun ...

salam belog ku..

aku xtau nk luah mcm mana.. tp ini realiti hidup yg aku tempuh sejak 2 tahun lepas, cuma sejak akhir2 ini saja ia makin membelenggu kepala otak aku ni dok memikirkan nye.. bukan abg ni sorang je aku rapat, ada beberapa lg, tp xlah smpi aku ni jadi bahan keretakan hubungan diorg..


mmg.. aku akui, aku mmg suka berkawan, bermanja, bercerita.. tp aku cuma anggap, ianya hanya seorg abg..tidak lebih dari itu, hanya utk share cerita, luahan rasa, ketidak puashatian, tp ntahla.. persepsi dari pihak sebelah sana yg mungkin memendam rasa, yg menyebabkan aku terbabit sama dalam masalah rumahtangga diorg..

mcm kata org, kalau 1 jari tunjuk kat pihak sana, 4 jari lagi, tunjuk kat arah aku. org akan ckp aku ni nk ganggu gugat kehidupan diorg, tp x terdetik hati ini,

dgn wife dia, sblm ni pun, aku mmg slalu gak ber sms, borak2 dlam telefon, kuar sama2.. tp kecurigaan kisah silam membuatkan aku yg menjadi mangsa..

AKU BINGUNG.. AKU STRESS..!!!!!!!!!

harap ianya akan pulih seperti sediakala.. peace

Khamis, 21 Julai 2011

.... ti@da luk@ yg @b@di....





Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam akan berakhir, hari akan berganti
Takdir hidup akan dijalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam akan berakhir, hari akan berganti
Takdir hidup akan dijalani

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Rabu, 13 Julai 2011

terkenang lak..

dok depan pc.. tiba2 teringt lak kwn2 lama..
apa lagi, try search kat fb.. mana tau, diorg ada akaun fb ke..

ada 1 mamat ni, aku kenal masa blajar dulu, org kelantan.. masa aku kenal tu, dia keje kat klcc bhgn mantenance.. aishh.. jmpa lak kat fb... tp dia da "KAWEN"... huhu..



mlm td tetiba dia 'hi' lak kat fb chat.. terkejut..
haha.. dia ingt aku lagi la.. pnjg gak borak.. dia dok kuantan da skang..
ayat x bole blah.. kenapa dia ckp aku larikan diri dari dia.. aku terasa ati sgt..

padahal dia bole carik aku.. aku dok mlk je..
tp xpela.. kisah cinte lama... walaupun dulu, aku mmg SUKA kat dia..
kalu x suka, mcm mana aku bole dtg kelantan, siap kenal2 dgn famili dia..

soklan yg x best nk jwb.....;
knp aku x kawen lagi.. soklan yg amat sukar aku nk jwb..
MEMILIH?? ntahla, tp mmg la kena pilih kan.. sbb kalu aku x cerewet, mcm mana nk hidup, nk lyn, nk ckp dgn org yg aku kawen tu nant.. ye tak..??

aku mmg rindu kenKWN lama aku itu... hai en 'Z'..

Isnin, 11 Julai 2011

perit hati dgr..


aku sbnr nya x berani nk ckp lebih2.. sbb aku pun blom tau lagi cite aku di masa depan.. tp air mata aku akan cepat mengalir.. cepat simpati.. bila dgr bab "GUGURKAN BABY.."

tp kalu si bdk lelaki tu da x nk bertanggungjwb.. xkan nk usung perut tu tanpa bapak... big problm akan jadi..

ekceli, si bdk lelaki ni da berbini.. tapi stil ngendeng2 gak nk dgn kwn aku ni.. diorg kwn sblm si lelaki ni kawen, smpi bajet nk kawen pun, kwn aku ni gak yang gi panjat bank, wat loan.. tgk.. smpi camtu skli syg nye kwn aku ni kat dia..

smpi da 2 taun kawen, xde anak lagi.. mgkn blom rezeki.. aku pun da puas advise, jgn rapat lagi.. tp mgkn kwn aku ni keSUNYIan.. dia rapat, serapatnya lg dgn bdk lelaki ni..

at last.. 1 pagi tu, kwn aku ni dok msj, nk share something..
settle keje, aku col dia,
sob.. sob.. aku lap air mata dgr cite dia.. 1 benda yg paling dia xdpt nk maafkan diri dia, seumur hidup.. gugurkan baby..
gigil gagang tepon aku genggam.. aku marah dia.. "lama aku da pesan, jgn kwn lagi.. sbb aku kenal dia.. tapi ko degil.."

tp ini pengajaran.. MENYESAL mmg la.. tapi BUKAK BUKU BARU je..
ermmm..

monday blues... :D

Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Kulai.
Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid-murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.
Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

Cikgu Ajoi : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.
Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab & berdiri).
Cikgu Ajoi : “Taufik, saya ingin tahu nama panjang kamu apa?”.
Taufik : “Maaf Cikgu Ajoi, panjang sangat..”.
Cikgu Ajoi : “Takpe-takpe Taufik,cakap jer..”.
Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK-wal hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…”.

Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.
Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ajoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid-murid.
Mata Cikgu Ajoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.
Kemudian Cikgu Ajoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.
Berdirilah seorang murid dan menjawab “saya DIAN Cikgu…”.
Semasa Cikgu Ajoi melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

Cikgu Ajoi : “Dian ada abang di sekolah ini?”.
Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK.Abang saya darjah 3.”
Cikgu Ajoi : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?”.
Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah…
Berakit-rakit Ke hulu Berenang-renang Ke tepian, Bersakit-sakit Dahulu Bersenang-senang kemu DIAN”
Cikgu Ajoi :@$%&#^%

Jumaat, 8 Julai 2011

dah bersarang da..

salam sume..

ya Allah... apa da jadik ni.. blog aku da penuh dgn sawang lelabah.. ishh.. ishh..

2 taun dok tggl kan..

pasni da nk berblog blk da... hik..hik..

jgn malas cik mas..

ciao..