Isnin, 5 September 2011

salam aidilfitri...

salam sume..

da 1 minggu ramadhan meninggal kan kita... rindu lak rasanye.. tahun ni, kerap aku bangun sahur berbanding tahun2 lepas.. adik2 da x ramai kat uma.. so, bangunla gak teman kan mak ayah..

1st day raya aritu, aku rasa amat gembira.. suka.. mgkn sbb org yg aku admire sejak tahun 2008, sudi menjalinkan persahabatan.. tambah lagi 1 kenalan.. huhu.. tp knp bila bertentang mata waktu bertugas di mitc aritu, aku jadik kelu.. sama la dgn si dia.. niat hati nk amik pic sesama pun aku pendam kan je.. hahaha.. marah dia.. sbb aku lalu dpn dia, just lambai jekk.. hangin dia bila tgk aku.. tetiba rindu lak kat dia.. suara dia.. angau yek??

raya ni jugak, aku dikelilingi si comel madiha dan adam.. becok mulut si madiha, dok tny aku dgn bermacam2 soalan... "ekk.. keta mamalong mana? ooo.. tu hah.. yg tu keta umi.." bila aku ajak berjalan, cpt je amik selipar.. bila tny, adik nk gi mana? "nk ikut mamalong la.." hehehe... bila nangis, ayat yg kuar dr mulut dia.. "takut.. takut.. tak nak sudah.." gelak kami sume, bila ayat "tak nak sudah" tu kuar dari bibir mungil nur madiha sufiey.. adam zarfan pun da pandai jalan.. da bole wat 1 pusingan kat uma nenek.. bila sorang da dukung dia bwk jln.. org len amik, da xnk da.. siap bole lambai2..mcm nk jln jauh jek.. padahal pusing2 kat umah jek..

smlm (ahad), kawan sekerja, masa aku umur 19-20 tahun dulu, dok dtg raya kat uma.. ramai gak.. 16 org.. setahun skali jmpa, macam2 cite dibualkan.. 2 rumah kami beraya.. tiba2 jmpa lak my ex bf, OMG..!! control2 ayu ye.. tp tu dulu.. zaman hingusan.. dia da kawen, anak da nk masuk 2 da.. aku?? wat xtau je.. senyum je la.. hahahaha.. balik jek beraya.. tekak da perit, badan da x rasa best.. nk DEMAM kott??

mlm td, aku da x bole nk bangun da.. kepala ting.. tong.. nk gosok bj pun malas.. dpt selai.. tu pun gagahkan jugak badan ni.. alhamdulillah, pg td bole bangun awal.. gi keje dgn ujan rahmat.. smpi agak lewat, tmpt parking, clear.. ekk??? diorg ni x puas cuti raya lagi ke?? jeles lak i..

dari sy...