Isnin, 30 Mac 2009

persidangan UMNO... tahniah..

salam sume...
lama da x update blog kesayangan ku ni..
bz skit la.. last week dok gi kl.. tgk persidangan UMNO.. thn ni x mcm thn2 lepas.. la ni.. ada pertandingan.. so mmg havoc la dok kempen2.. pantang nmpk bdk pu3 yg pki bj pu3.. sume dok serah kad wakil calon.. hehehe.. termasuk la aku.. bangga gak la.. sbb 3 calon mlk menang pertandingan..

along (kpu3 tangga batu).. tuah anak la kot.. sbb dia ni tgh mengandung 7 bulan..

pastu.. kak emy (kpu3 masjid tanah merangkap ex-bos aku) dapat undi terbanyak lak tu..

x lupa gak.. kak linda (kpu3 bukit katil).. tahniah la kak.. sbb menang exco utk 1 term lagi..

tp mmg penat la.. bukan saja hotel aku ngan pwtc ni jauh giler.. siap naik star ngan putra.. tp suara pun dok ilang.. serak2 da.. tp puas ati.. calon pu3 mlk menang sume nya...


cadang aritu mintak cuti 2 ari jek kat bos.. tp sbb da bertolak balik dari kl kol 3 pg.. smpi mlk kol 5.30... emm.. tdo lagi sedapp... he3... lagi pun datuk xde.. dok gi persidangan gak..
ooppss.. lupa nk citer..

gi sana.. jmpa gak la.. ngan asri (ex-officemate).. dulu slalu gaduh ngan dia ni.. yelah.. dok sakit2kan ati aku.. GERAMM... syukur la.. br 2 ari keje kat petrosains klcc.. da rezeki dia.. ok la tu.. jmpa gak ngan dini dan jun.. amboi dini.. mentang2 la dpt kuar... da cam anak dara lak gaya nya.. xpe la.. skali skala... he3..
all ex unit IT mlk.. ag, along huzaini, fairuzs, zairi, eli, fadhil, faizul, wan, qida, khairul, kak shima, maznah, ee, dini, zeti, mai, asri dan jun...
aku rindu la kat korang..
syahdu lak... petang2 ni.. teringat segala kenangan pahit manis yg kita harungi sama2.. mmg x boleh dibeli.. aku harap kita semua akan berjaya dalam hidup..
bila nk wat reunion ni..??

Ahad, 22 Mac 2009

penat la....

hi sume..
1 minggu ni dok opis smpi kol 12-1 jek.. sabtu ahad pun keje.. sib baik shinichi xtau.. kalu x, asik kene perli jek.. leh lak dia ckp (org bangla jek yg keje sabtu ahad ni).. cisss
almaklumla... opis aku ni tgh wat renovation.. pasang wallpaper.. pasang karpet.. partition.. meja baru.. pendek kata sume baru la...
ada lelaki pun.. brp kerat yg dtg.. yg len... emm.. da bg memo suh kemas brg sendiri pun wat xtau jek.. men tggl gitu... smlm kitorg dok alih2 meja diorg.. esk diorg dtg.. pandai2 diorg la carik sendiri.. malas nk layan..
pinggang, tangan.. badan.. sume sakit laa.. arini adik2 aku blk asrama.. da xde org nk suh picit2..
emmm... da xde org kat uma.. mlm ni adik aku keje mlm.. tggl la aku, mak ngan ayah jek..

Isnin, 16 Mac 2009

hari isnin yg x best...

salam sume...
tghari td aku kuar ngan aida (opismate aku) ...gi tesco.. beli brg tuk pantry... sume da kurang.. lepas shopping2.. terasa lak nk mkn kenny rogers..
sambil tggu hidangan smpi.. hp aku bunyi.. no yg x dikenali masuk.. aku pun jwb ngan sopan skali.. da la col org x kenal kan diri.. pastu x bg salam.. terus jek serang2.. aku pun pelik la.. sape ni..
aku leh control lagi suara aku.. hampess jekk... anak bos aku rupanya... bengang sehh... dia nk ckp kat aku suh beradap.. tp diri sendiri x gitu.. mcm mana tu...
rupanya.. pg td sepupu dia dtg nk wat surat sokongan.. aku da wat kan.. dia leh ngadu lak kat kakak ni.. yg aku eksyen ngan dia.. apa barang... pastu nk suh aku ramah tamah ngan family dia.. aku ni lak.. xde makna nya nk ramah mesra ngan diorg kalu perangai diorg gitu... penyapu betul.. geram aku...
adoii... hari isnin hidup2 aku kena maki hamun gitu... da mntk maaf pun kena marah lagi.. ada la dlm 5 kali aku mntk maaf.. dia lak ckp suh aku ubah skit perangai tu.. mcm la dia tu bagus sgt... gerammm....
aidaaaaaaaaaa..... tolongggg aku...
smpi opis.. aku terus jmpa bos.. say sorry.. korang tau apa reaksi bos aku..
dia leh ckp smbl tersenyum..
tu la.. anak sy ckp.. ada org ngadu kat dia.. xpe masni.. len kali ko jgn byk tny kat org.. da wat surat tu.. bg jek.. kang kalu da byk tny.. lain lak citer nya...
aku ckp.. ok bos.. len kali xwat lagi dah..
bos aku ok sebenarnya... anak ngan menantu dia jek yg lebih2...

Ahad, 15 Mac 2009

lama nya nk tggu...

hari ni besday fizi..
15.3 genap la 22 thn dia ni.. aritu kan meh kecoh dia nk tunang.. smpi mama dia bising2..
duit x cukup lagi da nk kawen... GATAL..
bila aku bising2 kat dia.. dia leh gelak2 jek.. dia ingt kawen ni leh 1-2 bulan je ke... ciss.. hangin aku ngan dia ni..

mlm td jmpa shinichi.. sambil tgk af 7.. sambil tgk dia kemas2 brg.. mata aku ni x lepas2 nk tatap muka dia... kang kalu tgk pic.. x sama..
suka ati aku.. tgk dia tgh gosok bj yg aku bg smlm.. hehehe.. dia ajak aku teman dia tdo uma ju ngan lan.. tp aku xleh la.. brg2 x bwk.. tetiba nk tdo.. pastu aku da janji ngan adik nk study mtest.. aku bgtau dia... tp dia diam je.. protes la tu.. ermm....
pg td shinichi da bertolak ke trolak.. lan ngan ju yg antar.. aku x dan nk pi skali.. sbb kena gi opis pg ni..
yg wat hati aku tersentuh...
shinichi msj: mntk tlg tgk2 kan ibu ngan adik dia.. dia gi lama...
aku jwb: ok.. insyaAllah.. take care & miss u a lot..

arini kat opis.. dok ingt kat dia jek.. lama nk tggu 4hb ni..
da xde kwn yg leh gaduh sesama, yg sakit kan hati aku.. yg leh gelak2 ngan aku.. yang itu.. yang ini...

~~ Ya Allah.. moga shinichi dalam lindungan Mu.. ~~
shinichi.. saya tunggu awk balik tau..

Sabtu, 14 Mac 2009

jauh di mata

salam..
aritu masa minum pagi ngan shinichi... dia ada bgtau.. kena gi kursus kat trolak.. lama gak.. 3 minggu.. uishh.. demam rindu la aku... hati ni lak.. tetiba terasa nk bg sesuatu yg boleh dia bwk ke sana.. apa ekk...emm.. bg baju la... org tua2 ckp.. kalu berkawan ni.. jgn bg baju.. nant x kekal.. iye ke..?? tawakal jek.. yg penting niat tu...

so.. smlm rehat lama.. aku ajak la.. aida, juli ngan kak mas gi jj.. tu shopping yg paling dekat ngan opis.. nk gi mp.. jauh lak... puas dok round2.. dok carik kaler yg sesuai ngan kulit dia... emm.. sib baik bwk si aida.. dia yg tlg aku.. x biasa la beb nk pilih2 ni.. tq aida.. muahh.. muahh... so.. aku pilih kemeja kaler pink lembut.. ngan t'shirt putih line hijau.. nmpk nice je tuk dia..

pas maghrib.. msj shinichi.. nk jmpa sat.. just nk bg bj tu.. dia ada meting lak.. adoi.. diorg ni kalu da jmpa.. meting kan leh skjp2.. ntah apa yg di ckp agak nya.. aku ni lak da ngantuk.. kol 10.. shinichi msj.. bgtau yg meting x abis lagi.. aku ckp.. leh tggu lagi.. tp jgn lama2.. aku da ngantuk ni.. dia suh jmpa kat depan balai raya jek.. aku pun setuju.. terus start kereta..

da smpi depan balai raya.. msj dia, bgtau da smpi..

aku: apsal meting x abis lagi.. bincang apa tu
shinichi: ntah la.. mcm2 diorg nk wat program..
aku: emm... so mcm mana ngan form OUM.. (shinichi nk cont study)
shinichi: x siap lagi.. x sempat nk wat td
aku: em.. xpe la.. isi apa yg ptt.. nant yg money order tu.. sy wat kan..
shinichi: ok.. nant sy bg kat awk..

pastu aku bg la paper beg tu.. tgk muka dia da tergamam + blur..

aku: nahh... bukak la
shinichi: apa ni.. (sambil dok belek2 nk bukak paper beg tu)
aku: nant bwk gi kursus.. jgn simpan lak.. pki jek..
shinichi: awk ni.. len kali jgn susah2..
aku: xde makna nk susah nya.. pki tau..
shinichi: iye.. insyaAllah.. awk.. terima kasih ekk...
aku: (sambil tersenyum) sama2 kasih..

so pastu.. aku pun blk.. da ngantuk sgt da.. exam mtest lagi 2 minggu.. ingt nk study mlm td... x dan lagi.. adoi.. adik aku dok bebel2.. next week dia nk blk kl da.. aku ckp.. penat laa... nant la..

Khamis, 12 Mac 2009

sepanjang penamaan calon exco di MITC mlk...

~calon exco pu3 UMNO m'sia~ cik azlinda zubir

dari kiri : kak tini, erry, kak noriham, aku, kak linda, kak pena, kak wati, shaheda, kak ina.

~sporting la YB kitorg ni... YB Datuk Hj Md Yunos Husin

~barisan ajk pu3 bahagian Bukit Katil

~team it~jun, aku, dini, faisal

Rabu, 11 Mac 2009

penamaan calon exco.. di seremban & melaka

salam..
lagi 2 minggu nk meting UMNO di PWTC dan smlm aku ngan geng2 pu3 gi seremban.. atas ajakan kak linda (calon exco pu3 m'sia) utk beri sokongan padu pada beliau..
gerak jam 7.00 mlm.. smpi seremban kol 8.00 mlm..
walaupun sesat2.. x jmpa hotel allson kelana resort.. aku ni lak.. bila mlm.. mula la.. rabun skit.. huhuhu.. cian kak mida (calon exco dari sabah..) yg aku bwk smlm.. pas kak mida turun.. gi tny org.. cayoookk laa akak... alhamdulillah.. smpi gak kat hotel tu.. (sori akak.. bwk akak men pusing2 kat roundabout 2-3 kali..)
suasana mmg best.. sokongan padu pada calon2 mmg aku kagumi... tapi..
asap rokok jgn citer la... da mcm dok oversea lak bila lalu depan pemuda2 ni.. kabus kan men tebal laaa... adoiii...
mlm ni lak kat MITC melaka... ni da comfirm x sesat... sbb dkt ngan opis aku..
ni pun aku kat opis lagi.. dok perhabih keje2 lagi ni...

bagi calon2 exco2.. x kira laa.. wanita, pemuda & pu3..
~~ lakukan yg terbaik untuk menjana bangsa melayu yg cemerlang dan terbilang dari pelbagai bidang....
adioss...

Selasa, 10 Mac 2009

luahan rasa - hati pecah....

salam..
sebenarnya, cerita ni da 2 minggu berlaku.. tp ku pendam kan saje..
bila ianya da berlarutan.. hati ku makin sakit... hingga kan kwn2 ku sume nya perasan dgn perubahan diri...
setelah 5 tahun menjalani hidup sendiri.. terasa diri ni di sayangi.. tp apa kah benar segala galanya... bila ku cuba elak kan diri.. makin dia mengejari.. setelah ku beri hati ni.. terasa di permainkan... atau cuma anasir2 jahat yg cuba meracuni fikiran ku..
cuti 3 hari.. aku luangkan diri utk menguruskan kerja2 rumah.. cuba muhasabahkan diri.. cuba mengenali diri aku yg sebenarnya...
walaupun ayah pelawa gi kl utk bertandang umah besan baru nya(ahad aritu).. aku tolak dgn baik.. alasan yg ku beri.. biarlah along jaga rumah.. emmm...
sabtu.. pagi ke opis.. kemudian ke rumah fizi (kenduri-wedding abg nya).. kakak pelawa aku ke kl.. aku ikut kan je.. aku tau.. dia cuba nk korek isi hati ku..
jam 12 tghari.. kakak,aku & ju, ke kl atas urusan kerja.. kesian yasmin kena tggl.. xpe.. biar ayah dia ngan shinichi yg jaga.. kan selalu pun org lelaki jaga baby.. dlm kereta.. air mata ni kdg2 bergenang.. walaupun ku tahan.. ntah la.. aku byk mendiamkan diri since otw ke kl..
smpi kl.. shopping skit2.. sedih2 gak.. tp shopping xleh lupa.. kan selalu nk dtg kl kan.. hihihi
ptg lak.. lepas abis urusan keje kakak aku tu.. minum sat.. pas maghrib kitorg pun gerak blk mlk..
thx tuan kamal cause percaya pada aku utk drive kereta waja nya...
dlm perjalanan blk... semua nya terlerai... sbb aku da x larat nk tanggung kesesakan fikiran dan perasaan... semuanya ku luahkan pada adik ku - ju... dia mmg terperanjat bila dgr luahan hati ku.. dia cuba nk meneka.. tp takut tersilap.. tp sume akan perasan.. sbb aku x seriang, x semesra.. dan x se'havoc' selalu...
(pesanan shinichi : jgn fikir bukan2.. tp biasa la kita ni pompuan.. cemburu tetap ada..)
shinichi tau.. aku marah kat dia.. dia pujuk balik.. tp aku ni lak.. amik masa nk pulihkan kembali semangat diri yg dah "berkecai".. aku selalu pesan pada diri.. jgn beri hatiku ini 100% pd org.. ni aku bg ni pun 75% jek... da ilang semangat diri... mcm mana ni...
isnin ptg.. lepas shinichi blk dari perarakan maulidur rasul.. aku msj lan & ju.. ajak gi men bowling.. nk lepas kan tension... jam 3 aku amik shinichi kat umah.. terus ke umah lan.. siap2 sumenya.. terus gi mp.. aku dapat rasa kan diri aku dah pulih skit.. tp selera mkn still lagi teruk.. asik mkn.. pastu muntah blk..
pas men bowling.. jenjln tgk brg.. pastu gi mkn.. kakak tgk aku da ada selera skit la.. aku thn diri agar lps mkn.. x muntah blk.. aku pun xtau knp perut aku 2-3 arini jadi gitu..
pagi tadi aku bangun.. aku cuba ceria kan diri..lawan kekusutan fikiran.. alhamdulillah.. da ok skit.. td kuar ngan ju.. gi sarapan.. pastu gi amik lan.. & terus ke jasin.. shinichi nk belanja.. tp aku da kenyang la.. rugi jek.. huhuhu

~ wahai hati ~ insan yang bernama Masni.. sabar lah.. moga ada keberkatan dengan kesabaran mu itu... amin

Selasa, 3 Mac 2009

1.3 bersamaan ahad..

majlis perkahwinan adik yg no 5 and besday ayah yg ke 56 tahun..
meriah majlisnya.. ramai org.. aku tgk langit awan hitam 3 kali berarak dtg dan pergi.. panas xpe.. jgn hujan.. nant kesian diorg mkn dlm hujan.. ada yg terminum air hujan lak nanti.. huhuhuhu

kawan sekolah aku ramai gak yg dtg.. terima kasih anim, zura, aina ngan suami2 diorg..walaupun kan aku yg kawen.. tp aku hargai kehadiran korang sume... tp biasa la diorg ni.. dok tny aku bila nk kawen.. aku pun xtau nk jwb daaa....

shinichi and the gang pun dtg gak.. dtg 2 kali lak tu.. malam dtg.. siang pun dtg.. kakak pun dtg.. silau mata aku tgk baju oren dia.. hahahaha..
penatnya.. minggu ni x cuti pun.. keje byk sgt.. lgpun.. biarla pengantin yg kemas2 brg2 kat umah tu..
buat ayah.. selamat hari lahir... moga panjang umur.. kami semua sayang ayah..mak, along, myza-aqim, eli-haris, ecah, siti-zaki, aida, and fatin..

Isnin, 2 Mac 2009

mimpi yg....

malam sabtu,

tgh2 sedap mengadap mknn yg best, shinichi tiba2 bukak cite.. malam td dia mimpi terlalu menakutkan smpi xleh nk tdo blk.. aku yg dgr.. terkejut dan pucat pandang muka dia..

mmg aku akui.. aku tak sanggup kehilangan dia.. bagi aku.. dia la teman, dia juga insan yg aku sayang.. selain kakak aku..

smpi ke hari ini, aku masih lagi teringatkan dia dan juga cerita mimpinya itu... dan aku berharap, ianya hanyalah mimpi mainan tidur sahaja..